|
Post by Maelstrom on Mar 17, 2007 22:21:41 GMT -5
Maelstrom grinede "Okay så" de gik hen til et bord, og satte sig - og tjeneren kom og spurgte hvad det skulle være. "Bare en normal sort kop kaffe" sagde Maelstrom og smilede til tjeneren, hvorefter han så over på Felicia - hun skulle hun jo bestille.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 17, 2007 22:24:43 GMT -5
"Jeg troede alting skulle have fancy navne nu til dags," mumlede Felicia og vendte dernæst blikket imod tjeneren. "Latte," sagde hun blot, da hun kunne huske, hvor sur den sidste tjener, hun havde snakket med havde været. Speaking of names...
|
|
|
Post by Maelstrom on Mar 17, 2007 22:26:07 GMT -5
Tjeneren gik derfra med et "S'gerne" mens han smilede. Maelstrom så på Felicia "Det var da en fin tjener, synes du ikke?" spurgte han, og smilede venligt til hende.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 17, 2007 22:27:59 GMT -5
"Joh, egentlig," sagde felicia lidt undrende, hvorefter hun skævede til den anden. "Jeg ved ikke, hvad du hedder.." sagde hun så, ganske stille og roligt.
|
|
|
Post by Maelstrom on Mar 17, 2007 22:29:21 GMT -5
Maelstrom sukkede "Jeg undskylder for mine dårlige manerér" sagde han alvorligt Han smilede så venligt til hende og fortsatte "Jeg hedder Maelstrom.. Jeg er videnskabsmand" sagde han, og smilede.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 17, 2007 22:30:46 GMT -5
"Tak, så ved jeg da det - det er lidt mærkeligt at tale med folk, man ikke ved hvad hedder," sagde Felicia, som om det var en regulær selvfølge. Måske var det kun hende der mente det, måske ikke.
|
|
|
Post by Maelstrom on Mar 17, 2007 22:32:10 GMT -5
Maelstrom nikkede som om han var enig "God pointe" sagde han, og smilede til hende. I næste øjeblik kom tjeneren med hans sorte kop kaffe, og hendes latte. Maelstrom smilede, som drikkelsen kom ind.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 17, 2007 22:39:24 GMT -5
Felicia takkede for koppen, som hun i første omgang, blot hvilede hænderne om, da hun havde sat den på bordet foran sig. "Hvem er du? Du er videnskabsmand og dit navn er Maelstrom, men hvem er du?" spurgte Felicia og lagde hovedet let på skrå.
|
|
|
Post by Maelstrom on Mar 17, 2007 22:42:39 GMT -5
Maelstrom smilede "Det er sjovt du spørger - Jeg kender ikke mit navn" svarede han - han vidste ikke hvorfor han blottede sig på denne måde overfor Felicia, men hun var jo harmløs alligevel . Han smilede blot til hende, og tog så en slurk af sin kaffe, selvom den stadig var meget varm.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 17, 2007 22:44:45 GMT -5
"Ah - det var da mærkeligt," sagde Felicia og rettede hovedet op igen. "De fleste kender deres eget navn også selvom de ikke kender deres fortid. Hvorfor gør du ikke?" spurgte hun, selvom hun ikke forventede et svar.
|
|
|
Post by Maelstrom on Mar 17, 2007 22:46:25 GMT -5
Maelstrom trak på skuldrene "Det er vel fordi det er noget jeg længe har lagt bag mig, det hører fortiden til" sagde han, en smule henkastet, og smilede så til hende. "Nu er det jo ikke sjovt abre at sidde og snakke om mig, hele eftermiddagen - hvad har du at fortælle om dig, istedet?" spurgte han, og smilede.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 17, 2007 22:48:15 GMT -5
"Det er så kedeligt at snakke om sig selv," sagde Felicia og strøg en lok hår om bag øret. "Det ene øjeblik, kan man være faldet i god jord og i det næste, er man pludselig afskyet, fordi man fortæller noget, den anden ikke vil høre," sagde hun halvvejs inde i et suk.
|
|
|
Post by Maelstrom on Mar 17, 2007 22:49:32 GMT -5
"Jeg tvivler, i denne sammenhæng ihvertfald" sagde Maelstrom til hende, og smilede. "Prøv at fortælle noget.." fortsatte han, og smilede igen til hende.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 17, 2007 22:51:37 GMT -5
"Hvad skal jeg sige der er interessant?" tænkte Felicia højt og skævede lidt rundt. "Hm.. Jeg har aldrig haft et arbejde og kun erhvervet mig ved tyveri af kostbare genstande?" sagde hun med et let skuldertræk. Hun var faktisk ligeglad, hvis han meldte hende. Folk vidste det allerede, men kunne ikke bevise det.
|
|
|
Post by Maelstrom on Mar 17, 2007 22:53:07 GMT -5
Maelstrom smilede "Det er da fint nok" han nikkede "Man skal jo tjene til føden af en eller anden vej, også hellere gøre det på en måde man kan lide, istedet for at sidde som en slavisk arbejder i en bås" fortsatte han, og tog endnu en slurk af sin kaffe.
|
|