|
Post by Black Cat on Mar 6, 2007 13:27:34 GMT -5
Felicia låste døren op ind til lejligheden og så på den lille pige der nu var blevet overladt i hendes varetægt. Hun var en kende bekymret - tænk at hendes søster var uansvarlig nok til at sende sin lille pige ud i verden på den måde. Og værst af alt til Felicia! Hun var ikke sikker på om det kunne være sundt for pigen. "Velkommen," sagde hun prøvende til Koneko.
|
|
|
Post by Koneko Hardy on Mar 6, 2007 13:30:35 GMT -5
Koneko trippede forsigtigt ind i lejligheden, med hendes lille kuffert i armene. Hun så sig opmækrsomt op, og prøvede at huske hvor henne i byen det var hvis hun nu blev væk. " Tak tante Felicia." Sagde den lille pige stille, og kiggede op på damen, hendes nye tante, hun huskede ikke nogensinde at hun havde set damen før, men hun virkede flink. Koneko begav sig forsigtigt længere ind i lejligheden, og så sig nysgerrigt om. Hun stilte den lille kuffert på gulvet, og rodede i sine lommer, før hun rakte et brev op til hendes tante. " Mor sagde du skulle havde det her tante Felicia."
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 6, 2007 13:32:58 GMT -5
Felicia sank en klump og smilede let til Koneko. "Tak," sagde hun og tog imod brevet, som hun gemte i sin lomme indtil videre. Hun ville læse det senere, hvis det ikke var noget meget vigtigt. "Er du træt efter rejsen? Måske sulten eller noget i den stil?" spurgte hun imidlertid forsigtigt, som om, hun var bange for at sige noget forkert til den lille pige der pludselig havde invaderet hendes liv.
|
|
|
Post by Koneko Hardy on Mar 6, 2007 13:38:41 GMT -5
Koneko smilede op til hendes tante. " neej jeg fik mad ombord på flyverne, og stewardessen gav mig endda hele to skåle budding." Koneko smilede glad til sin tante igen, og så sig så om. " Her er fint, New york er virkeligt stor, meget anderledes end Tokyo." Hun gik forsigtigt over til en stol og stilte sig på dne og kiggede ud af vinduet, før hun vendte sig og satte sig på stolen og kiggede på hendes tante. " Hvor mange mennesker er der i New York tante." Kom det nysgerrigt fra dne lille pige, der kiggede spørgende op på hendes nye tante.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 6, 2007 14:23:06 GMT -5
"Det var godt," sagde Felicia med et lille smil til pigen og gik over til et af de store panorama vinduer, som hun så ud af. "Der er omkring nitten millioner mennesker i New York," sagde hun og så med et smil ned på den lille pige. Hun havde det samme hår som sin mor, syntes Felicia og kunne også se andre træk i pigen der mindede om hendes søster. Det var ikke ofte, de havde besøgt hinanden og pludselig, blev hun indviet i den lille familie som "Tante Felicia".
|
|
|
Post by Koneko Hardy on Mar 6, 2007 14:27:29 GMT -5
Koneko så tænksom ud. " sikken stor by." Hun så spørgende op på sin tante. " Må jeg godt få addressen på et papair om min hals, det har jeg tit nede i Tokyo, så hvis jeg bliver væk, så kan jeg finde hjem igen." Hun ser spørgende op på sin tante, og lagde hovedet på skrå. " Jeg ska jo bo her lidt tid ik, mens mor og far lærer hinanden at kende igen, det sagde mor de havde brug for." HUn rejser sig op på stolen, og kigger ud af vinduet igen. " New York er lidt skræmmende." Mumlede det lille barn så, og kiggede op på sin tante igen, ligenu var hun lidt genert og skræmt, men det ville sikkert hurtigt ændre sig.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 6, 2007 14:31:04 GMT -5
"Om din hals?" spurgte Felicia undrende og så på den lille pige i et kort øjeblik. "Det må du da gerne, men jeg regner ikke med at du skal ud at gå alene her lige med det samme. Det er ikke for at være ond ved dig, men New York kan være en meget farlig by at befinde sig i - specielt nu!" fortsatte hun derefter. Se nu dér! Under to timer sammen med hende og du opfører dig allerede som et nervevrag! tænkte Felicia, dybt irriteret på sig selv.
|
|
|
Post by Koneko Hardy on Mar 6, 2007 14:34:24 GMT -5
Koneko så spørgende på hende, og smilte så til hende." Okay tante Felicia, jeg vil os meget hellere være med dig, du er nemlig meget flink er du. Selvom du slet ik minder mig om mor, jeg er glad for at det lige er dig jeg skal være med nu hvor mine forældre skal lære hinanden at kende." Koneko hoppede langsomt ned af stolen, og stilte sig og så op på sin tante, før hun lagde sine arme om tante Felicias ben, og gav hende et kram, hun lænede sig glad imod hende ben, og smilte glad, med lukkede øjne. Hun så helt fredfuldt ud, mens hun stod der og smilte glad.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 6, 2007 14:41:25 GMT -5
Felicia sank en klump og så lidt opgivende ud. Jeg kan ikke engang passe på mig selv, hvad skal der så blive af hende..? Hun smilede dog hurtigt igen. "Hvis der er noget, du godt kunne tænke dig at se, må du endelig sige til, ikke?" sagde hun venligt og strøg pigen over håret. "Ellers så reder vi lige op til dig engang."
|
|
|
Post by Koneko Hardy on Mar 6, 2007 14:45:25 GMT -5
Koneko smilede glad op til sin tante. " ja okay, mor har givet mig en natkjole med, men intet sengetøj, hun sagde at du sikkert havde noget." Koneko gik over og fandt sin kuffert frem, før hun forsigtigt så på sin tante. " Kan man låse dine døre og vinduer om natten tante, for det er nemlig dør monstrene sniger sig ind, mor siger der ik er monstre, men hun ved ik hvad der gemmer sig under min seng." Koneko så lidt skræmt ud ved tanken, det var tydeligt at hun var bange for monstre under sengen.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 6, 2007 14:49:00 GMT -5
Felicia smilede skævt. "Vi kan sagtens låse dørene og vinduerne kan vi tape fast, er det godt nok tror du?" spurgte hun derefter Koneko. "Kom du med herind!" sagde hun til sidst og gik ind i et af de to værelser der befandt sig i lejligheden udover stue, bad og køkken. "Det er herinde du skal sove." Rummet var lidt mindre end Felicias eget soveværelse, men ellers rummeligt nok. Væggene var æblegrønne og sengetæppet der var lagt henover sengen ligeså. Der stod en hvid kommode og der var et enkelt vindue, der ikke var et af de største.
|
|
|
Post by Koneko Hardy on Mar 6, 2007 14:53:34 GMT -5
Koneko så sig om og smilte glad. " Hvor er her fint, hun smuttede ud af værelset og kom igen med sin lille kuffert, og lagde den på gulvet, før hun hoppede op i sengen, og satte sig på den. Og grinte glad, hun tog sine sko af, og begyndte at hoppe op og ned i sengen. " weee weee weee we" Hun grinte højt, og jublede af at hoppe i den dejlige seng, hun landede på ryggen og smilte op til hendes tante. " Kan vi se butikker en dag, og zoo og parker." HUn smiler op til hendes tante.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 6, 2007 14:55:46 GMT -5
"Selvfølgelig kan vi det," sagde Felicia og lænede sig med et smil imod dørkarmen. "Men det bliver en anden dag - det bliver snart mørkt og man skal helst ikke være ude, når det er mørkt!" tilføjede hun. Felicia havde ikke lyst til at skræmme den lille pige fra starten af, men hun ville så absolut ikke have hende til at rende rundt ude efter mørkets frembrud. Det var for risikabelt.
|
|
|
Post by Koneko Hardy on Mar 7, 2007 2:31:39 GMT -5
Koneko nikkede bare glad, og hoppede ned for sengen, og begyndte at hive hendes bluse af, mens hun fandt hendes lille lyserøde natkjole frem. " Og jeg ve gern se små søde løver hvis der er nogle, jeg eeelsker små søde løver, og katte, jeg eeeelsker katte." KOneko smilte op til hendes tante, før hun glad sagde. " Du må godt kalde mig Neko tante Felicia, det gør alle andre, det betyder nemlig kat, mit rigtige navn betyder Katte Killing." Koneko smilte glad, og hev resten af tøjet af, og tog kjolen på. Som sagt var hun bare en lille bitte pige, kun næsten seks år gammel.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 7, 2007 9:02:22 GMT -5
Felicia lo lidt af Koneko. "Okay, så gør jeg det, Neko," sagde hun med et venligt smil. "Jeg ved ikke, hvornår man begynder i skole i Japan - men var du begyndt?" spurgte hun derefter og forsøgte så vidt muligt at tale normalt til pigen, selvom Felicia gentagne gange fangede sig selv i at tale med en lysere stemme. Det var ikke med vilje, det skete bare helt af sig selv. Jeg må lige tage mig lidt sammen her..
|
|