|
Post by Black Cat on Mar 9, 2007 15:16:46 GMT -5
Felicia havde taget munden for fuld - alt for fuld! Hun farede lige nu henad gaden og skød en vældig fart. Den var bare ikke vældig nok. Et hav af skygger spredte sig som sort tåge henover asfalten, som de fulgte efter med deres rædselsfulde, hæse skrig. Felicia satte farten op, men det hjalp ikke det store, for skyggerne kunne tage den fart de ville og de var ikke interesserede i at vente! Jeg-skal-finde-lys! tænkte Felicia og skimtede rundt over det hele omkring sig, men så intet lys. Hun drønede forbi Chrysler Bygningen og svingede wireren højt op, hvor krogen satte sig fast. Hun trak sig op i en hurtig bevægelse og kravlede så ellers videre op, hvor hun kunne få fat. Der måtte sgu da være en eller anden form for lys et sted og herfra ville hun kunne se det - hvis ikke skyggehavet havde så fandens travlt!
|
|
|
Post by Dr. Strange on Mar 9, 2007 15:18:54 GMT -5
DS kom ud at det blå over Felicia, hun troede stadig han var en gammel tosse - nu ville han vifte skyggerne væk. Han svævede stillede ned omkring hende, så han nu var det eneste der blokerede skyggerne fra at komme til hende. Han strakte hånden ud mod den, den fyldtes med et utroligt stærkt blændende lys, og skyggene forsvandt som dug for solen.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 9, 2007 15:22:23 GMT -5
- Der hvor lyset pegede hen! De skygger der kom fra den anden side af, havde ikke set lyset og var derfor heller ikke påvirkede af det. Derfor kunne de hæse skrig høres fra den anden side af Chrysler bygningen og hele jorden, var pludselig fyldt med de skrækkelige skygger, der skreg og flåede store dele af bygningen fra hinanden. "Så lys dog på dem!" udbrød Felicia skingert og landede på et udspring, hvor hun flåede en manifesteret skygges mave op, så den stod til alle sider!
|
|
|
Post by Dr. Strange on Mar 9, 2007 15:24:32 GMT -5
DS lyste på skyggerne, og som de blev ramt - forsvandt de, han kiggede søgende rundt, der var ikke en eneste tilbage, hans lys havde også en stor radius, så det var gået hurtigt. Han vendte sig og så på Felicia.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 9, 2007 15:26:33 GMT -5
Felicia så sig lidt omkring. De har gemt sig.. "Forhåbentlig kommer de ikke tilbage foreløbig," mumlede hun. De hæse skrig var ebbet ud, men de kunne høres rundt om i byen, mere end de andre nætter. Der var kommet flere til af dem - skyggerne.
|
|
|
Post by Dr. Strange on Mar 9, 2007 15:28:09 GMT -5
DS smilede "Men jeg foreslår at du kommer ned derfra alligevel" han nikkede, og lukkede øjnene i velbehag, meget kort. Han smilede igen "Skal du have hjælp for at komme ned, missekat?" Spurgte han.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 9, 2007 15:30:13 GMT -5
Felicia gav ham kort et sigende blik. Hun havde aldeles ikke brug for hjælp. "Jeg klarer mig fint nok selv.." sagde hun, stadig lidt vrissen over det med vandet og firede sig ned i sin wire. Hun slog et slag med selve wireren og den slap sit tag i udspringet.
|
|
|
Post by Dr. Strange on Mar 9, 2007 15:31:29 GMT -5
DS så kort ned på hende, og føj så derned af, med hovedet først - hvorefter han vendte sig i luften og landende på fødderne "Du er stadig sur, er du ikke?" Han smilede venligt.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 9, 2007 15:33:18 GMT -5
"Overhovedet ikke - bare irriteret," sagde Felicia og snørrede wireren sammen om livet igen, så den var lige ved hånden, hvis der var noget.
|
|
|
Post by Dr. Strange on Mar 9, 2007 15:34:52 GMT -5
DS kneb øjnene sammen, og hoppede hurtigt til siden.. En skygge slog så ud i luften, de var kommet bagfra. Han vendte sig om - og lyste den med håndfladen i hovedet. Mens den forsvandt så han kort på Felicia "Det er ikke sikkert her.."
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 9, 2007 15:36:05 GMT -5
"Godt opfattet.." sagde Felicia med et vist mål sarkasme i stemmen. "Men hvor er der så sikkert henne?" spurgte hun og slog ud med armene.
|
|
|
Post by Dr. Strange on Mar 9, 2007 15:37:15 GMT -5
"Udenfor byen" konstaterede DS "Jeg kan teleportere dig derhen, hvis det er?" Han så afventende på hende, tydeligvis ligeglad med den sarkastiske bemærkning, han smilede istedet venligt.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 9, 2007 15:38:35 GMT -5
"Og hvordan skulle jeg så komme tilbage?" spurgte Felicia med et ryk, da skyggerne bevægede sig henover jorden i hobetal for enden af den avenue, de befandt sig på.
|
|
|
Post by Dr. Strange on Mar 9, 2007 15:39:49 GMT -5
DS rynkede panden "Ved min hjælp igen, selvfølgelig?" underligt spørgsmål. tænkte han "Men bestem dig hurtigt, hvis du ikke vil skæres i, af de skygger der"
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 9, 2007 15:42:27 GMT -5
"Jamen.." sagde Felicia og flakkede kort mellem at sige ja til det og så at prøve at nå hjem istedet. Det kunne hun vel egentlig godt nå - hvis hun nu skyndte sig? "Okay!"
|
|