|
Post by Black Cat on Mar 4, 2007 11:54:47 GMT -5
Felicia gik stille og roligt ned ad gaden. Hun brød sig godt om at være på Manhatten, selvom hun hørte hjemme i Queens og vel egentlig burde smutte hjemad om ikke så længe, hvis hun ville nå det før klokken blev myldretid. Alligevel gik hun stadig rundt, som om tiden ragede hende en fjer.
|
|
Venom Black
Junior Member
Have you ever seen the truth in the eyes?
|
Post by Venom Black on Mar 4, 2007 12:04:44 GMT -5
Selvom det ikke var den største mylder der kunne være, var der stadig utrolig fyldt. Og ikke andet af mennesker, som snakkede om, masede sig igennem og op til flere gange kunne man støde på en kontorarbejder, der prøvede at få fat i en taxa, mens han snakkede i telefon. Men selvom mylderet kunne stige de fleste til hovedet så det ud til, at de havde vendt sig til det. Eddie var en af dem, som havde ignoreret de skubbende mennesker, da han havde flyttet dertil for nogle år siden. Han vandrede stille ned af gaden, præcis den modsatte vej end Felicia.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 4, 2007 12:08:00 GMT -5
Felicia rettede blikket fremad igen, fra et af neonskiltene hun syntes, var ret morsomme. Hun løftede det ene øjenbryn da hun fik øje på en hun havde set før og stirrede næsten åbenlyst på ham. Hun satte desuden farten lidt ned, men standsede alligevel ikke helt op. Felicia trak en af sine hænder op ad lommen på jakken og satte en gylden hårlok om bag øret og så på ham der kom traskende. Hvor var det, hun havde set ham før? Sjovt nok, kunne hun overhovedet ikke huske det. Bare at det havde været lidt mystisk.
|
|
Venom Black
Junior Member
|
Post by Venom Black on Mar 4, 2007 12:27:21 GMT -5
Eddie havde en avis i hånden, som han havde foldet over på langs. En artikel havde fundet ham hans interesse og op til flere gange havde han læst det igennem. Med store fede bogstaver stod der Spiderman gør det igen - smider professor i fængsel ude på forsiden. Det var ved et rent uheld, at han havde faldet over det, for normalt ville han have revet det itu hvis han fik det i hænderne. Hans blik var stift nede i artiklen og derfor kom han til at skubbe Felicia med skulderen, "Undskyld! Jeg så dig ikke, sagde han hurtigt, mens han vendte sig om mod hende og holdte et kort blik på hende. Her opdagede han, at det jo faktisk var hende, han havde set med ham den kutteklædte.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 4, 2007 12:32:34 GMT -5
Felicia var næsten ved at komme til at grine over det. Hun havde jo stirret på ham og alligevel ikke flyttet sig ud af stedet, da han gik forbi hende, alt for tæt på. "Det gør ikke noget - du var jo optaget af den der," sagde hun venligt og med et let smil, da hun nikkede imod avisen i hans hånd. "Men du må hellere holde lidt bedre øje, hvis du vil overleve nogle af de andre, du kunne støde ind i!" Det var en spøg, men ikke en af den slags, man nødvendigvis grinede af.
|
|
Venom Black
Junior Member
|
Post by Venom Black on Mar 4, 2007 12:37:07 GMT -5
"Så ville det være første gang," sagde han, med et venligt smil, og lagde avisen under armen, "Jeg ser vel stadig hel ud," afsluttede han, mens han betragtede hende. Jo, det var da hende - ingen tvivl om det. Sådan et udseende kunne man ikke glemme lige med det samme igen. "Du var ved Empire state Bygningen? Turist?" spurgte han, mens han tog hænderne i lommerne og gik hen til hende.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 4, 2007 13:20:17 GMT -5
Hun smilede kort. "Ja, jeg var de- så var det jo der, jeg så dig!" sagde Felicia som om et lys netop var gået op for hende. Hun lo stille. "Jeg kunne ikke lige placere dig, undskyld," tilføjede hun med et let smil og fortsatte derefter: "Nej, jeg er ikke turist, jeg kan bare godt lide den rundvisning."
|
|
Venom Black
Junior Member
|
Post by Venom Black on Mar 4, 2007 13:29:20 GMT -5
"Det er iorden - det er ikke så tit at man møder en, som man har set før, her i manhatten. Så skulle det jo lige være pantefoden," understregede han kort og smilte hurtigt derefter. Som folkene gik forbi, lavede de lige en lille cirkel udenom dem; mest fordi, at alle vidste hvordan man kom hurtigere frem og det var jo ihvertfald ikke, at skubbe masende ind i dem - det ville enten være spild af krafter og, for at understrege, måske være en af deres største fejltagelser længe. Derfor passede folk på. "Og det kunne ham den kutteklædte også? Han virkede da noget optaget," sagde han og smilte roligt. Ham kunne man ikke helt glemme, "Eller også en dårlig hårdag, hva' ved jeg.."
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 4, 2007 13:34:14 GMT -5
Felicia lo kort af hans bemærkning og smilede derefter, imens hun rystede på hovedet. "Jeg ved ikke helt, hvad der var med ham - men han opførte sig godt nok dybt mærkeligt," sagde hun og nikkede. Det var ikke så tit, man så folk gå med kutter direkte ind i en flok turister og derefter give sig til at råbe ad guiden. Felicia rystede lidt på hovedet ved tanken. "Men han sagde godt nok noget om en dårlig dag, ja." Hun trak let påskuldrene med et smil. "Arbejder du der? Du så meget hjemmevant ud."
|
|
Venom Black
Junior Member
|
Post by Venom Black on Mar 4, 2007 13:43:56 GMT -5
"Jeg.." han tænkte kort "Jeg kender en der arbejder der, nærmere fortalt," løj han og prøvede at skjule det ved at smile varmt og charmerende til hende. Man kunne dog alligevel se på hans øjenbryn, der havde hævet sig kort, var lidt bekymrede. Han ville ikke ligefrem fortælle sandheden om sig selv; at han, som Venom, stoppede forbrydelse, men mere på den hårde måde. Så hellere en kort løgn. Det skadede vel ikke. "Hun manglede en trøje så jeg var hjemme og hente den for hende - kontorarbejdere kan være sådan nogle diva'er," sagde han og glemte helt at tænke på, at han ingen trøje havde med sig ind i bygningen. Han var nok kommet til at spille lidt for meget på den løgn.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 4, 2007 13:47:24 GMT -5
Felicia løftede kort et øjenbryn, men smilede derefter blot. "Diva eller ej, så må hun godt nok fryse ved høje temperaturer, for det var ikke ligefrem køligt derinde, så vidt, jeg kunne mærke," sagde hun derefter, stadig med det lette smil der gemte sig i mundvigen på de rosa læber. "Åh, forresten-" hun rakte ham hånden, "Felicia Hardy."
|
|
Venom Black
Junior Member
|
Post by Venom Black on Mar 4, 2007 13:51:00 GMT -5
Eddie tog hånden op ad lommen, som ikke havde avisen gemt under sin arm, og tog imod hendes hånd, "Eddie Jackson Brock" præsenterede han sig hurtigt og gav hende et fast og selvsikkert klem inden han igen slap hendes hånd og roligt tog sin egen til lommen igen. "Eller bare Eddie Brock - Jackson var en fejl under dåben," understregede han hurtigt og smilte til hende, "Hvis du så ikke er turist, er du så fra Manhatten?"
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 4, 2007 13:55:54 GMT -5
Felicia smilede skævt. "En fejl? det lyder foruroligende," sagde hun med et let smil og fortsatte, så hun kunne svare på hans spørgsmål. "Jeg er fra Queens, men kommer regelmæssigt til Manhatten, fordi... Ja, det er bare lidt sjovere," sagde hun med et skuldertræk. "Ude er næsten altid sjovere end hjemme, ikke?"
|
|
Venom Black
Junior Member
|
Post by Venom Black on Mar 4, 2007 14:45:04 GMT -5
"Hvis det er godt vejr," sagde han kort for hovedet og smilte venligt. Han mente det netop det samme som hende - han ville ihvertfald ikke tage hjem til den galning af en far. Så hellere sidde ude i regnen, hvis det var nødvendigt. "Jeg har så bare boet her næsten i 4 år," sagde han, mens han smed avisen ud i en skraldespand, der befandt sig lige ved hans side.
|
|
|
Post by Black Cat on Mar 4, 2007 14:47:51 GMT -5
Felicia smilede let. "Stadig lidt a la det sammen," sagde hun og nikkede for sig selv. Hun så kort ned på avisen i skraldespanden. "Var der noget bestemt du læste?" spurgte hun derefter og lagde hovedet let på skrå, altimens hun nysgerrigt betragtede den anden.
|
|